Teknoloji

Google’ın Reklam Engelleyicilere Neden İzin Verdiğini Öğrendiğinizde, “Bu Şirketler Para Karşılığında Babalarını Satar!” Söyleyeceksin

İnternet kullanıcılarının büyük bir kısmı internet sitelerinde karşılaştıkları reklamlardan rahatsız olmakta ve bunların engellenmesi yönünde adımlar atmaktadır. AdBlock gibi eklentiler tercih ediyor. Peki sizce bu uygulamalar gerçekten reklamları engelliyor mu? Bu uygulamaların arkasında aslında Google gibi dev şirketlerin olduğunu ve bu sayede daha fazla gelir elde ettiklerini biliyor muydunuz?

Hayır yanlış okumadınız. Bu konu hakkında daha fazla kafanızı karıştırmayın. Bunun ne anlama geldiğini kısaca açıklayalım:

Google; Kendi reklamlarını göstermeleri için AdBlock gibi reklam engelleyicileri kullanan kullanıcılara ödeme yapar.

Google, İnternet reklamcılığının tartışmasız lideri bu alanda rekabeti önlemek için her yolu deniyor. Bunlardan biri, kendi reklamlarını göstermek için reklam engelleme eklentilerine ödeme yapmaktır.

Bu eklentinin en popüleri olan AdBlock Plus, 2015 yılında Google ile anlaştığını duyurmuştu. Buna göre firmanın bir reklam engelleyicisi bulunuyor. “kabul edilebilir reklamlar”listeye girebilmek için reklam gelirinin belli bir kısmını ödüyordu ve eklentiyi kullanıyordu. finansal olarak finanse edildi.

AdBlock Plus, kullanıcıların reklam tercihlerine saygı duyduğunu ve yalnızca kaliteli ve zararsız reklamlar gösterdiğini açıklayarak bu anlaşmayı savundu. Ancak bu, Google’ın kendi reklamlarını dayattığı ve diğer reklam ağlarını engellediği anlamına geliyordu. Ama onların anlaşması hem internet ekosistemi hem de kullanıcıların gizliliği.Zarar verdiği de doğrudur.

Şirket, kullanıcıların verilerini topluyor ve onlara daha fazla reklam gösteriyor.

Yani Google resmi olarak AdBlock Hakkındauygulamaları kullanan kullanıcılar Reklamlardan tamamen kurtuldular Düşünmelerini sağlar. Şirketin uzun vadede büyük meblağlar kazanmak amacıyla yaptığı bu yatırıma şaşırmadığımızı söylesek abartmış olmayız.

Google’ın kullanıcı verilerini topladığını söylemiştik. Peki bu ne işe yarıyor diye sorabilirsiniz? Toplanan veriler sayesindeŞirket, kullanıcıların ilgi alanlarını, alışkanlıklarını, konumlarını ve diğer kişisel bilgilerini öğrenerek kullanıcılarına daha hedefli ve kişiselleştirilmiş reklamlar gösteriyor.

Kısaca şu şekilde özetleyebiliriz: Ödeme yaptığı uygulamaların kendi reklamlarını göstermesini, diğer reklam ağlarının reklamlarını engellemesini sağlar. bu da internetin tekelleşmesive küçük yayıncıların gelir kaybetmesine neden olur.

Hedefleri sadece bununla sınırlı değil; AdBlock kullanan kullanıcıları kendi tarayıcısı olan Chrome’a ​​yönlendirir.

Chrome kullanmıyorsanız bir şekilde Google Sizi Chrome kullanmaya ikna etmeye çalışıyorum Fark etmiş olabilirsiniz. Ancak bunun tek nedeni daha önce de belirttiğimiz gibi sadece kendi tarayıcısının reklamını yapmak değil, aynı zamanda kendi reklamlarını da göstermesidir.

Bu durum, Chrome’un %64,73’ü  pazar payına sahip Ayrıca dünyanın en popüler internet tarayıcısı olduğunu da açıklıyor. Alanındaki diğer rakipler sonradan bu tür eklentilere izin verirken, halihazırda AdBlock reklamı yapan Chrome, kullanıcıyı kendi tarayıcısında tutmayı başarıyor.

Dahi bir fikir gibi görünen bu durum aynı zamanda alışılagelmiş etik soruları da gündeme getiriyor. Peki Google’ın bu hamlesini sizce mantıklı mı yoksa etik dışı mı? Fikirlerinizi yorumlarda bekliyor olacağız.

Kaynaklar: Tech Startups, Pipiads, NEXD, Logically Answered

İlginizi çekebilecek diğer içeriklerimize aşağıdan göz atabilirsiniz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu